دیدار مدیران راهداری های کشورهای مشترک المنافع با مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی

1402/2/13 - 16:15

اعضاء تور گردشگری شورای بین دولتی راهداران کشورهای مشترک المنافع با مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره کانون جهانگردی و اتومبیلرانی دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، این گروه 25 نفره که با آغاز هفته جاری از طریق مرز باجگیران در استان خراسان شمالی وارد کشورمان شدند، پس از عبور از قوچان، طوس، مشهد، نیشابور، سبزوار، بجنورد، آزادشهر، گرگان، قائم شهر و فیروز کوه روز سه شنبه 12 اردیبهشت با حضور در کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در تهران با محمدحسین صوفی ملاقات و گفتگو کردند.

بوری کریم اف رئیس شورای بین دولتی راهداران کشورهای مستقل مشترک المنافع در این دیدار، پس از ارائه گزارش از برنامه و اهداف این سفر بین المللی، از میزبانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و خدمات شرکت خدمات مسافرت هوایی جهانگردی و زیارتی ارس از زیر مجموعه های این کانون قدردانی و تشکر کرد.

محمدحسین صوفی مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره کانون جهانگردی و اتومبیلرانی نیز در این دیدار با اشاره به اشتراکات فراوان ایران با کشورهای مشترک المنافع در حوزه های مختلف فرهنگی و تاریخی، تصریح کرد: با توجه به نزدیکی که میان کشور ایران و تاجیکستان وجود دارد، وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران و تاجیکستان سال گذشته به توافقاتی در خصوص تبادل گردشگر میان این دو کشور و همچنین کشورهای مشترک المنافع رسیدند.

او افزود: در این راستا در نمایشگاه بین المللی گردشگری سفر و هتلداری روسیه (MITT) که اسفند 1401 در مسکو برگزار شد، آژانس ها و تور اپراتورهای ایرانی مذاکرات خوبی و موثری را با همتایان روسی خود انجام دادند.

مدیر عامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در ادامه، سفرهای زمینی را مورد توجه و علاقه بسیاری از گردشگران سراسر دنیا خواند و اظهار داشت: از آنجاییکه این کانون از سوی دولت و فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی (FIA)، وظیفه تسهیل و تسریع در ترددهای زمینی مسافران و گردشگران ایرانی و خارجی در سطح کشور را برعهده دارد، تلاش می کنیم تا در کنار فرهنگ سازی در زمینه رانندگی ایمن، به توسعه این نوع سفرها نیز کمک کنیم.

 صوفی افزود: کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در راستای توسعه گردشگری زمینی، ترویج سفرهای مسئولانه جاده ای و تبادل گردشگر میان کشورهای مسیر جاده ابریشم، همزمان با نوروز 1402 یک دوره رالی بین المللی با شرکت 67 نفر در قالب 26 دستگاه خودروی کمپر و کاروان با عنوان "پیک های پیام آور نوروز" در مسیر کشورهای حوزه نوروز شامل ایران، ترکمنستان، ازبکستان و تاجیکستان برگزار کرد.

او همچنین برای برگزاری رالی های مشترک از مبدأ کشورهای مشترک المنافع به سمت ایران اعلام آمادگی و همکاری کرد.

در پایان این جلسه، رئیس شورای بین دولتی راهداران کشورهای مستقل مشترک المنافع به نمایندگی از اعضاء گروه، با اهداء جام یادبود این تور گردشگری به محمد حسین صوفی از میزبانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و خدمات شرکت خدمات مسافرت هوایی جهانگردی و زیارتی ارس از زیرمجموعه های کانون تشکر و قدرانی کرد.

شرکت کنندگان در این تور پس از تهران به شهرهای زنجان و تبریز سفر و در ادامه سفر خود، از طریق مرز نوردوز در استان آذربایجان شرقی کشورمان را به مقصد ارمنستان ترک خواهند کرد.

توسعه راه های بین المللی و حمل و نقل بار و مسافر، گسترش همکاری های علمی و فنآوری، آشنایی با اماکن تاریخی، فرهنگی و جاذب ‏های گردشگری‏کشورهای مسیر جاده ابریشم، تحکیم روابط دوستی راهداران کشورهای مشترک المنافع با راهداران ایران و ترغیب ترددهای بین کشورها از مهمترین اهداف برگزاری این تور است.