تاریخچه

تاریخچه

كانون جهانگردي و اتومبيلراني جمهوري اسلامي ايران در سال 1314 تأسيس شد و 3 سال پس از آن به عنوان چهارمين موسسه رسمي كشور به ثبت رسید. کانون از همان سال‌ها به عضویت نهادها و سازمان‌های بین‌المللی همچون فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی (FIA) و اتحاديه بين‌المللي جهانگردي (AIT) درآمد. 




این نهاد هم‌اكنون بيش از سه ربع قرن است كه در حوزه گردشگري و صنایع وابسته در حال ارائه خدمات بوده و تجربيات ارزشمند حاصل از اين ايام را برگ زريني در توسعه، گسترش و تداوم هرچه مطلوبتر خدمات خود مي‌داند. امروزه کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، گام‌های بلندی را برای توسعه صنعت گردشگری در ایران برداشته و همواره در طول ‏سال‌های گذشته با بهره‏گیری از دانش و توانمندی کارشناسان خود تلاش‏کرده تا آسایش و ایمنی را برای مسافران و جهانگردان فراهم کند.

راه‌اندازی نمایندگی‌های صدور اسناد و مدارک بین‌المللی رانندگی و خودرو، نمایندگی‌های امداد خودرو در همه استان‌های ایران، برگزاری انواع مسابقات اتومبیلرانی، رالی، برپایی نمایشگاه، کمپینگ و فعالیت در زمینه توسعه فرهنگ اتومبیلرانی ایمن در کنار تلفیق نیروی انسانی و کارشناسان کارآمد، کانون را تبدیل به نهاد خدمت نموده است.