گردهمایی بزرگ پیکان سواران در جشن 55 سالگی پیکان

1401/2/31 - 11:34

گردهمایی کلوپ ملی پیکان ایران و مراسم سالروز ۵۵ سالگی پیکان از سوی انجمن وسیله های نقلیه تاریخی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در مجموعه تفریحی سرزمین ایرانیان (آیلند) تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، این رویداد روز جمعه 23 اردیبهشت 1401 با شرکت بیش از ۴۰۰ دستگاه انواع خودرو پیکان‌های کلاسیک و کلکسیونی تولید شده از مدل‌های جوانان، کار، تاکسی، دولوکس، اتوماتیک، پیکان موتور پژو و وانت که در وضعیت مناسبی از نظر فنی و کالبدی قرار دارند از سراسر کشور از جمله شهرهای اصفهان، تبريز، شيراز، كرمان، كرمانشاه، بوشهر و ... برگزار و با استقبال کم نظیر علاقه‌مندان مواجه شد.

در حاشیه برگزاری گردهمایی مراسمی با حضور جمعی از علاقه‌مندان و پیشکسوتان بازسازی خودروهای پیکان و قهرمانان مسابقات اتومبیل‌رانی ایران که با این خودرو در مسابقات شرکت کرده اند برگزار شد. دو روز پیش از این رویداد و در تاریخ 21 اردیبهشت 1401 اولین شناسنامه بین المللی خودروی تاریخی در ایران با حضور رئیس فدراسیون بین المللی وسیله های نقلیه تاریخی (FIVA) و وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رونمایی و به یک دستگاه پیکان اعطاء شد.