قدردانی رئیس فیوا از ایران برای حفظ و نگهداری از وسیله های نقلیه تاریخی

1401/2/24 - 15:41

رئیس فدراسیون بین المللی خودروهای تاریخی از تلاش های دست اندرکاران حوزه صیانت و نگهداری از وسیله های نقلیه تاریخی در ایران قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، تیدو برسترس که به استان فارس سفر کرده است، با حضور در همایش خودروهای تاریخی در شهر شیراز از ایران به عنوان کشوری کهن با تاریخ و تمدنی غنی یاد کرد و گفت: ایران در کنار حفاظت از میراث 2500 ساله در تخت جمشید از میراث یک قرنی خودرویی خود نیز به خوبی نگهداری می‌کند که این تلاش مسئولان میراث فرهنگی، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و انجمن وسیله های نقلیه تاریخی و دیگر دست اندرکاران جای تشکر و قدردانی دارد.

او با اشاره به حضورش در خط شروع رالی گردشگری خانوادگی خودروهای کلاسیک در مسیر تهران شمال، خاطر نشان کرد: در این رالی مشاهده کردم که فعالیت کلاسیک در ایران، کاری خانوادگی است و اعضای خانواده ها همراه با هم در این امر مشارکت دارند. به عنوان مثال خانواده ای با یک دستگاه خودرو بنز 190 شرکت داشتند که سه نسل آنها برای بازسازی آن تلاش کرده بودند.

رئیس فدراسیون بین المللی وسیله های نقلیه تاریخی در ادامه اظهار داشت: طرفداران خودروهای کلاسیک در همه جای دنیا افراد مسن هستند؛ اما در ایران جوان های بسیاری به این حوزه علاقه‌مند هستند و به عنوان تفریح سالم به آن می پردازند.

همایش خودروهای تاریخی و کلاسیک روز جمعه 23 اردیبهشت 1401 در محل پارک کوهستانی دارک شیراز گرد هم آمدند. در این همایش که با استقبال عمومی به‌ویژه جوانان همراه بود، ۱۰۰ دستگاه خودرو به نمایش گذاشته شد. در این همایش تیدو برسترس رئیس فدراسیون بین المللی خودرو‌های تاریخی از خودرو‌های تاریخی شیراز بازدید و با مالکان آن‌ها گفتگو کرد.