دومین دوره رالی بین المللی گردشگری خزر تا خلیج فارس مهرماه برگزار می شود

1403/2/2 - 11:28

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی دومین دوره رالی گردشگری بین المللی خزر تا خلیج فارس را به دلیل استقبال و درخواست هموطنان، مهرماه، برگزار می کند.

به گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، این رویداد که طولانی ترین و بزرگترین رالی ایران است، همزمان با هفته گردشگری از روز ششم مهر سال 1403، با شرکت هنرمندان، اهالی رسانه و علاقه مندان به فعالیت های اتومبیلرامی و با حضور خودروهای دودیفرانسیل از ایران و برخی کشورهای اروپایی و آسیایی به مدت 10 روز برگزار خواهد شد.

مسیر برگزاری رالی که حدود 2500 کیلومتر خواهد بود و شرکت کنندگان از استان های گیلان، مازندران، تهران، قم، مرکزی، اصفهان، یزد، کرمان و هرمزگان عبور خواهند کرد. مقصد نهایی این دوره از رالی جزیره قشم خواهد بود و بازدید از اماکن تاریخی، فرهنگی، گردشگری و جاذبه های طبیعی شهرها و مناطق مختلف مسیر، در برنامه این رالی تور گردشگری قرار دارد.

ملاک انتخاب برترین شرکت کنندگان از سوی گروه های داوری رعایت اصول صحیح رانندگی، احترام به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، شیوه نقشه خوانی صحیح و مهارت مسیریابی و کسب کمترین امتیاز منفی، خواهد بود.

تداوم و تثبیت نام خلیج فارس در تاریخ، معرفی جاذبه های بی شمار گردشگری، تاریخی و فرهنگی در کریدور حمل و نقل شمال به جنوب کشور، ترویج فرهنگ رانندگی ایمن در راستای کاهش تصادفات جاده ای، توسعه فعالیت های اتومبیلرانی در سطح کشور، تبلیغ و تبیین صلح و دوستی میان کشورها و معرفی چهره امن، زیبا و تأثیر گذار ایران با شکوه و همچنین توسعه سفرهای مسئولانه و گردشگری پایدار از مهمترین اهداف برگزاری این رالی گردشگری بین المللی است.

این رالی گردشگری به منظور غنای بیشتر، شامل بخش های جنبی از جمله برگزاری جشنواره فیلم و عکس موبایلی، انتخاب برترین سفرنامه و بخش برترین گزارش و تیتر خبری ویژه اهالی رسانه و مطبوعات، خواهد بود.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب سایت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به نشانی www.taci.ir و همچنین وب سایت اختصاصی دبیرخانه دائمی رالی گردشگری خزر تا خلیج فارس به نشانی اینترنتی www.Khazartakhalijfars.com مراجعه کنند.