ظرفیت های امدادی کانون در خدمت گردشگران نوروزی

1402/12/21 - 08:29

رزمایش طرح نوروزی ۱۴۰۳ با همکاری دستگاه های عضو طرح های ترافیکی پلیس از جمله کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با هدف توسعه سفرهای ایمن، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، رزمایش طرح نوروزی که بیش از ۸۰ هزار نفر از دستگاه‌های مختلف اعم از امداد خودرو کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، سازمان حمل و نقل جاده‌ای، امداد و نجات، سازمان هلال احمر، اورژانس کشور، امداد خودرو، آتش نشانی در اجرای آن مشارکت دارند، امروز 20 اسفند ماه 1402 با حضور سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی و سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا و مدیران سایر دستگاه‌های مرتبط در دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد.

سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا در رزمایش طرح نوروزی ۱۴۰۳ گفت: در بیش از ۲۳۰ کیلومتر از جاده‌های کشور تلاش خواهیم کرد با عزم جدی بتوانیم بهترین شرایط برای مردم در این چند روز طرح نوروزی انجام دهیم. امیدوارم در پایان سال طرح نوروزی با یک آمار خیلی خوب از تعداد سوانح که حداقل ممکن باشد را شاهد باشیم.

در آئین آغازین رزمایش، بخشی از نیروها و تجهیزات امداد خودرو کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به همراه تعدادی از خودروهای دودیفرانسیل و موتورسیکلت های بالای 250 سی سی عضو کانون که به صورت داوطلبانه در اجرای این طرح مشارکت دارند، حضور داشتند.

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی همچون سال های گذشته از تمامی ظرفیت های خود از جمله موتورسیکلت های سنگین، خودروهای دودیفرانسیل، موتور سیکلت های امدادی، خودروهای سبک و سنگین و به کارگیری نیروها و کارشناسان با تجربه در استای تسریع و تسهیل تردد گردشگران، با استقرار در گلوگاه ها و معابر و جاده های پر ترافیک از جمله جاده چالوس به کمک پلیس راهور فراجا می آید.

مسافران نوروزی می توانند در هر ساعتی از شبانه روز و در هر یک از جاده ها و محور های مواصلاتی کشور از طریق شماره تلفن های ۰۹۶۲۹، ۱۴۲۳ و ۰۲۱۶۴۲۳ درخواست های امدادی خود را با امداد خودرو کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران در میان بگذارند و از سرویس های به هنگام و متنوع این کانون استفاده کنند.