(در حاشیه فیتور 2024) مورخ اسپانیایی:

ایران در نگاه من، یکی از شگفت انگیز ترین کشورهاست

1402/11/17 - 13:00

مورخ اسپانیایی در بازدید از پاویون ایران در نمایشگاه فیتور 2024، از ایران به عنوان یکی از کشورهای شگفت انگیز دنیا یاد کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، "نلی گویا" در حاشیه برگزاری چهل و چهارمین دوره نمایشگاه بین المللی گردشگری فیتور در مادرید اسپانیا در بازدید از پاویون کشورمان، درباره تجربه سفر خود به ایران، گفت: سال 2011 به ایران سفر کردم و به مدت یک ماه در این کشور باستانی و زیبا اقامت داشتم. در میان کشورهایی که می شناسم، ایران در نگاه من، یکی از شگفت انگیز ترین کشورهاست.

او اضافه کرد: با توجه به اینکه تاریخدان هستم، علاقه خاص و ویژه ای به میراث فرهنگی ایران که سرشار از تمدن های باستانی است و همچنین مردم با فرهنگ این سرزمین دارم.

این مورخ اسپانیایی با اشاره به مناظر چشم نواز و هنرهای متنوع در ایران، تأکید کرد: در کنار این ویژگی های منحصر به فرد، وجود زیرساخت های استاندارد از جمله هتل ها و رستوران ها و غذاهای فوق العاده ایرانی، این کشور را به مقصدی مناسب و جذاب برای جهانگردان تبدیل کرده است.

نلی گویا در پایان به مهمان نوازی و فرهنگ غنی مردمان ایران زمین اشاره و اضافه کرد: مردم ایران بسیار شگفت انگیز هستند و از گردشگران و مسافران به گرمی و با آغوش باز استقبال می کنند.