وزیر گردشگری:

پاویون ایران جزو غرفه‌های برتر نمایشگاه فیتور 2024 اسپانیا بود

1402/11/14 - 11:59

عزت الله ضرغامی حضور ایران در نمایشگاه بین المللی گردشگری فیتور امسال را مطلوب و اطلاع رسانی های گسترده با موضوع ظرفیت های گردشگری ایران را مفید ارزیابی کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در گفتگو با خبرنگاران، با بیان اینکه ایران و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نمایشگاه فیتور امسال که یک رویداد معتبر و مهم گردشگری است، در سطح بسیار خوبی حضور داشت، گفت: پاویون ایران جزو غرفه‌های برتر نمایشگاه فیتور 2024 اسپانیا بود.

او تصریح کرد: این موضوع مورد اعتراف همه افرادی است که به نمایشگاه آمدند و از غرفه های شرکت کننده ها بازدید کردند. همچنین تصاویری که از غرفه ایران منتشر شد حاکی از استقبال بسیار زیاد جهانگردان دنیا و علاقه مندان به سفر و گردشگری است.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: علیرغم همه تلاش‌هایی که برای ایجاد ایران‌هراسی در دنیا انجام می‌شود، با ارائه‌ای که در نمایشگاه فیتور انجام گرفت، حضورمان نشاندهنده توان کشورمان بود.

ضرغامی در شبکه اجتماعی ایکس نیز درباره حضور ایران در نمایشگاه فیتور 2024 اسپانیا نوشت: این حضور مثل سال گذشته، باشکوه بود و مورد استقبال کم نظیر علاقمندان قرار گرفت.

او درباره اطلاع رسانی پاویون ایران در این دوره از نمایشگاه نیز نوشت: اطلاع رسانی های گسترده و مفیدی در طول این نمایشگاه نسبت به ظرفیت های گردشگری ایران صورت گرفت.

علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز با بیان اینکه در نمایشگاه فیتور امسال 8 هزار و پانصد شرکت از 131 کشور دنیا حضور داشتند، گفت: پاویون ایران هم با بهره گیری از نمادهایی از تاریخ و فرهنگ ایران و با حضور 16 دفتر خدمات مسافرتی از سراسر کشور در این رویداد جهانی برپا شد.

او ادامه داد: ویژگی حضور نمایندگان ایران در این نمایشگاه، بسته های مبتنی بر گردشگری موضوعی بود که از سوی دفاتر خدمات مسافرتی ارائه شد. همچنین حوزه گردشگری پزشکی برای نخستین بار در این نمایشگاه به صورت جدی معرفی شد.

معاون گردشگری کشور با اشاره به نقش حضور در نمایشگاه های خارجی در معرفی بهتر کشورمان اظهار داشت: یکی از نتایج حضور در نمایشگاه ها تببین و تشریح شرایط واقعی کشور برای فعالان گردشگری دنیا و مقابله با ایران هراسی و انتشار اخبار منفی در خصوص کشورمان است.

حسین ساری مدیرکل حوزه وزارتی و امور بین‌الملل وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هم در خصوص حضور نمایندگان ایران در چهل و چهارمین دوره نمایشگاه بین المللی فیتور اسپانیا گفت: همکارانمان در کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در نمایشگاه فیتور امسال ابتکارات خیلی خوبی به خرج دادند و ویترینی از تاریخ، تمدن، جاذبه های گردشکری و میراث فرهنگی ایران را به نمایش گذاشتند.

او از این نمایشگاه به عنوان محل تلاقی متخصصان از یک سو و علاقه مندان به حوزه جهانگردی از سوی دیگر یاد و خاطرنشان کرد: این حضور تأثیر فوق العاده ای در معرفی ایران دارد که باید این حضور و ابتکارات همیشگی و دائمی باشد.

ساری در ادامه اظهار داشت: از آنجایی که فعالان حوزه گردشگری از سراسر دنیا در این نمایشگاه حضور دارند، شایسته است غرفه ها به شکلی طراحی شود که ویترینی از کل کشورمان با توجه به پیشینه بسیار درخشان آن در تاریخ و تمدن باشد.

مدیرکل حوزه وزارتی و امور بین‌الملل وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به استقبال بازدیدکنندگان از پاویون ایران در نمایشگاه فیتور 2024 اشاره و تصریح کرد: آنگونه که من شاهد بودم خوشبختانه استقبال خوبی از پاویون ایران شد. همچنین شاهد مذاکرات متعدد غرفه دران ایرانی با طرف های خارجی بودیم که امیدوارم از رهگذر این مذاکرات عده بیشتری از جهانگردان جذب کشورمان شوند و با چهره واققعی کشورمان آشنا شوند.