ماجراجویی خوزستانی ها در مسیر دزفول- شهیون

1402/10/4 - 14:13

تور گردشگری خانوادگی دزفول- شهیون با همکاری حوزه اتومبیلرانی و وسایل نقلیه گردشگری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و کلوپ ملی سافاری استان خوزستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، این تور دو روزه، پنجشنبه ۳۰ آذر و جمعه ۱دی با شرکت بیش از 20 دستگاه خودرو دو دیفرانسیل و حدود 14 دستگاه خودرو سواری و با حضور ۱۲۰ نفر از علاقه مندان به طبیعت گردی و سفرهای ماجراجویانه، برگزار شد.

توسعه فعالیت های اتومبیلرانی، ایجاد شور و نشاط اجتماعی، ترویج فرهنگ رانندگی ایمن، توسعه سفرهای مسئولانه، معرفی جاذبه های منحصر به فرد مناطق مختلف استان خوزستان و ترویج فرهنگ طبیعت گردی و احترام به محیط زیست، از مهمترین اهداف برگزاری این رویداد بود.

بازدید از منطقه طبیعت گردی شهیون در شهرستان دزفول دارای دریاچه ای است که به خاطر وجود سد دز به وجود آمده است. سدی که بلندترین سد خاورمیانه و ششمین سد بلند دنیا شناخته می شود از برنامه های این تور گردشگری بود.

اقامتگاه چشمه در روستای رزگه که از توابع بخش شهیون است، به دلیل فعالیت تمام اهالی آن در زمینه صنایع دستی به عنوان یكی از یکصد روستای بدون بیكار كشور معرفی شده است، مقصد نهایی شرکت کنندگان در این رویداد بود.