بازدید رایزن فرهنگی ایران از تولیدات کشورمان در نمایشگاه صنایع دستی استانبول

1402/9/26 - 15:40

رایزن فرهنگی ایران در استانبول از پاویون و آثار صنعتگران ایران در نمایشگاه بین المللی سوغات و صنایع دستی ایران در استانبول بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، حسن دیده بان رایزن فرهنگی ایران در استانبول روز جمعه ۲۶ آذر ۱۴۰۲ با حضور درپاویون ایران ضمن بازدید از آثار هنرمندان با صنعتگران و نمایندگان شرکت های تولید صنایع دستی ایرانی دیدار و گفتگو کرد.

او در این بازدید، اشتراکات فرهنگی دو کشور را عامل مهمی در عرضه و فروش صنایع دستی ایران در ترکیه دانست و گفت: با توجه به این اشتراکات، می توان صنایع دستی کشورمان را در ترکیه به صورت عمده عرضه و در کنار آن خرده فروشی را از طریق شرکت های کوچکتر انجام داد.

دیده بان با بیان اینکه در ترکیه به محلی برای دپو و راه اندازی شو روم صنایع دستی ایران نیاز داریم، اظهار داشت: رایزنی فرهنگی در تلاش است از طریق برقراری ارتباط و مذاکره با شهرداری های کشور ترکیه فضایی مناسب برای آشنایی و فروش صنایع دستی ایران را با هزینه های بسیار اندک فراهم کند.

رایزن فرهنگی ایران در استانبول تصریح کرد: در پایان از تلاش های کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در فراهم ساختن بستر مناسب برای حضور هنرمندان ایران در نمایشگاه سوغات و صنایع دستی ترکیه تشکر و قدردانی می کنم.