تولید کننده سفال و سرامیک لالجین تأکید کرد:

استفاده از تجربیات نمایشگاه های بین المللی صنایع دستی، برای حضور قدرتمندتر در رویدادهای آتی

1402/9/26 - 10:48

شناخت نقاط ضعف و‌ قوت و استفاده از تجربیات حاصل از حضور در نمایشگاه های تخصصی برای بهبود کمی و کیفی شرکت در نمایشگاه های سال های آینده، نکته مهم و قابل تأمل حضور در اینگونه رویدادهای بین المللی است.

به گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، شوقیان تولید کننده دست سازه های سفالی و‌ سرامیکی از شهر جهانی سفال لالجین دراستان همدان روز جمعه ۲۶ آذر ۱۴۰۲ در حاشیه برگزاری پاویون ایران در نمایشگاه بین المللی سوغات و صنایع دستی استانبول ضمن قدردانی از همت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی برای حضور تولیدکنندگان ایرانی در این نمایشگاه گفت: این اقدام کانون فرصتی فراهم کرد تا بتوانیم در این رویداد بین المللی حضور یابیم و محصولاتمان را به مردم جهان معرفی کنیم.

او‌ افزود: با حضور در این دوره از نمایشگاه استانبول توانستیم ظرفیت های لالجین را بیشتر به نمایش بگذاریم و ارتباطات مؤثری را با تجارترک و خریداران دیگر کشورها برقرار کنیم که البته این حضور نیازمند استمرار و تداوم است.

شوقیان با اشاره به تنوع طرح و رنگ تولیدات سفال و سرامیک لالجین اظهار داشت: با وجود تنوع بسیار بالای تولیداتمان متأسفانه به دلیل مشکلات حمل و نقل و‌ ظرافت محصولات، توانستیم تعداد محدودی از تولیداتمان را در استانبول عرضه کردیم.

او نکته مهم و قابل تأمل حضور در اینگونه فعالیت های تخصصی را شناخت نقاط ضعف و‌ قوت و استفاده از تجربیات حاصل از این حضور برای بهبود کمی و کیفی شرکت در نمایشگاه های سال های آینده دانست.

این تولید کننده سفال و سرامیک همدانی ادامه داد: علیرغم اینکه ‌برای نخستین بار در این رویداد بین المللی حاضر شدیم؛ اما می توان گفت این نمایشگاه فرصت خوبی برای معرفی محصولات ایرانی است که‌ باید به نحو‌ مطلوب از آن بهره ببریم.

شوقیان در پایان تأکید کرد: تولیدکنندگان صنایع دستی و هنرهای سنتی کشورمان از هم اکنون باید با استفاده از تجارب این دوره و شناسایی سلیقه بازار ترکیه، برای حضور قدرتمندتر، هدفمندتر و با دستی پرتر در سال های آینده، برنامه ریزی کنند‌‌.