تولید کننده‌فرش و‌ گلیم کرمانی:

ترکیه بازار مناسبی برای عرضه و فروش صنایع دستی ایران است

1402/9/26 - 10:47

 ترکیه بازار خوبی برای عرضه و فروش محصولات صنعتگران و تولیدکنندگان صنایع دستی و هنرهای سنتی ایران شناخته می شود.

به گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، تولید کننده فرش و گلیم محمودی از  شهر کرمان روز جمعه ۲۶ آذر ۱۴۰۲ در حاشیه برگزاری پاویون ایران در سومین نمایشگاه بین المللی سوغات و‌ صنایع دستی استانبول، گفت: نمایشگاه سوغات و‌ صنایع دستی استانبول از لحاظ مشتریان و خریداران عمده، تجار و مغازه داران که در تعداد بالا خرید می کنند، مطلوب بود و خوشبختانه توانستیم با تعدادی از آنها به منظور فروش تولیداتمان، تعامل و ارتباط برقرار کنیم.

او افزود: به طور کلی ترکیه بازار خوبی برای عرضه و فروش صنایع دستی و هنرهای سنتی ایران شناخته می شود. از اینرو امیدورام سال های آتی نیز بتوانیم در این رویداد بین المللی حضور داشته باشیم.

این تولید کننده صنایع دستی ایرانی به‌ دیگر فعالان و تولیدکنندگان صنایع دستی توصیه کرد، در حد امکان در این گونه نمایشگاه ها حضور یابند، چرا که تجربیات بسیار مفیدی را در انتها برای آنان به همراه خواهد داشت.

او‌ در خصوص سلیقه و پذیرش بازار صنایع دستی ترکیه اظهار داشت: محصولاتی که‌ در طراحی و تولید آنها از طرح های مختلف و رنگ های متنوع به ویژه رنگ آبی فیروزه ای و قرمز لاکی استفاده شده و در عین حال قیمت آنها پایین است، بیشتر مورد استقبال خریداران ترک قرار می گیرد.