حضور فعال نماینده کانون در نشست عمومی اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری

1402/7/29 - 16:50

نماینده کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران در نشست عمومی اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری در بیست و پنجمین اجلاس مجمع عمومی دو سالانه این سازمان در سمرقند ازبکستان که از تاریخ ۲۴ تا ۲۸ مهرماه ۱۴۰۲ برگزار شد، حضور داشت.

به گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، نشست عمومی اعضای وابسته مهمترین جلسه رسمی اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری و فرصتی برای بحث و بررسی درباره موارد مرتبط با عضویت وابسته و تجزیه و تحلیل بهبود اجرای برنامه کاری و به اشتراک گذاری اطلاعات و پیشنهادات برای پروژه های آینده و همکاری های مشترک است.

این نشست در تاریخ ۲۴ مهر ۱۴۰۲ در دو نوبت صبح و بعداز ظهر برگزار شد. محوریت جلسه صبح، مرور برنامه کاری دوسال آینده (۱۴۰۴-۱۴۰۳) سازمان جهانی گردشگری و ضرورت ایجاد تحول در صنعت سفر و گردشگری با تقویت همکاری بخش دولتی و خصوصی و الگوسازی بهترین اقدامات بود.

سپس به ارائه گزارش فعالیت دو سال گذشته هیأت مدیره اعضای وابسته، فعالیت کلی اعضای وابسته و اقدامات اعضای وابسته که با حمایت سازمان جهانی محقق شده بود، پرداخته شد. از جمله موارد مطروحه، فرصت جدید مشارکت اعضای وابسته در حوزه های اولویت دار سازمان از جمله بحث آموزش و ارائه گواهی مربوطه و همچنین حمایت از مسافران و گردشگران بود.

در جلسه بعد از ظهر، به مواردی از قبیل وضعیت عضویت اعضای وابسته و استراتژی های توسعه ای از جمله اهدای جایزه به اعضای وابسته با بیش از ۳۰ سال سابقه عضویت وابسته در سازمان جهانی گردشگری بود. در ادامه، پیشنویس برنامه کاری ۲۰۲۵-۲۰۲۴ اعضای وابسته ارائه شد. سپس، اعضای وابسته به ارائه نمونه های مرتبط از ابتکار عمل های خود که با حمایت سازمان جهانی اجرایی شده، پرداختند.