تغییر ساعات کار دفاتر کانون جهانگردی و اتومبیلرانی

1402/6/19 - 12:24

ساعت کاری دفاتر صدور اسناد و مدارک بین المللی رانندگی و خودرو کانون جهانگردی و اتومبیلرانی از روز یکشنبه 19 شهریور  تغییر کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، پیرو بخشنامه دولت مبنی بر بازگشت ساعت کاری ادارت و دستگاه های اجرایی کشور، ساعت کاری دفاتر صدور اسناد و مدارک بین المللی رانندگی و خودرو کانون جهانگردی و اتومبیلرانی نیز به روال سابق برگشت.

بر این اساس، ساعت شروع به کار و پذیرش متقاضیان دریافت گواهی نامه رانندگی بین المللی، پلاک ترانزیت و سایر مدارک مورد نیاز برای تردد خودرو در خارج از مرزهای ایران، در خیابان های شهید عربعلی و آزادی از ساعت 7 صبح و سایر دفاتر از ساعت 8 صبح خواهد بود.

همچنین متقاضیان می‌توانند بدون حضور در دفاتر و تنها با مراجعه به نشانی اینترنتی https://idp.taci.ir/ و بارگذاری مدارک خود شامل تصویر گواهی نامه ملی، یه قطعه عکس و تصویر صفحه نخست گذرنامه، در تمامی ساعات شبانه روز درخواست خود را ثبت و از طریق شرکت پست درب منزل تحویل بگیرند.

در این بخش می توان با خرید بسته های طلایی، نقره ای و برنزی، زمان انتظار برای ثبت درخواست، پردازش های لازم و دریافت گواهی نامه را به 3 ساعت کاهش داد و یا بدون نیاز به قرار گرفتن در صف، امور مربوطه را به انجام رساند.

بر اساس کنوانسیون های بین المللی فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی (FIA)، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به عنوان تنها نماینده رسمی و مجاز این فدراسیون در امر صدور گواهی نامه رانندگی بین المللی و پلاک ترانزیت در ایران فعالیت دارد.