در پی استقبال خبرنگاران و اصحاب رسانه؛

رالی خبرنگاران در تقویم سالیانه رویداد های کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ثبت شد

1402/5/28 - 12:02

رالی تور گردشگری خانوادگی خبرنگاران و اصحاب رسانه در مسیر وزارت میراث‌فرهنگی- برج میلاد تهران برگزار و در مراسمی برگزیدگان معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، این رویداد توسط کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با همکاری اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران و برج میلاد با حضور پرشور و استقبال گروه های خانوادگی از اصحاب رسانه، روز جمعه ۲۷ مردادماه ۱۴۰۲ برگزار شد.

خبرنگاران شرکت کننده در این رویداد، این رالی را اقدامی نو، بی سابقه و مؤثر در ایجاد روحیه همکاری، افزایش شور و نشاط جمعی و ایجاد انگیزه در فعالان حوزه خبر و رسانه دانستند و اذعان داشتند که این اقدام کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به ترویج فرهنگ اتومبیلرانی ایمن و توسعه سفرهای مسئولانه، همچنین توجه به نکات ایمنی در حفظ جان سرنشینان خودروها در سفرهای جاده ای کمک شایانی خواهد کرد.

در خط شروع رالی تور خانوادگی خبرنگاران، کارت های عضویت باشگاه سفیران ایمنی جاده ها که از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به منظور آگاهی بخشی و تشویق کاربران راه به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در راستای کاهش آمار تصادفات جاده ای و ایفای نقش مسئولیت اجتماعی در این حوزه، تأسیس شده است، اهداء و همه شرکت کنندگان با شعار "هرکس انسانی را از مرگ نجات دهد، گویا همه مردم را از مرگ نجات داده است"، به عنوان سفیر این باشگاه منصوب شدند.

پس از پایان این رقابت که مهارت گروه های رسانه ای در حوزه رانندگی، نقشه خوانی و رعایت قوانین را به چالش کشید، در مراسمی با حضور حسین ساری مدیرکل حوزه وزارتی و امور بین‌الملل وزارت میراث فرهنگی، محمدحسین صوفی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، حسن میثمی مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی و عبدالمطهر محمدخانی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، نفرات برگزیده معرفی و تجلیل شدند.

محمدحسین صوفی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، در مراسم معرفی و تجلیل از برگزیدگان رالی خبرنگاران، ضمن خوشامدگویی به شرکت کنندگان، گفت: امیدوارم این رویداد که به منظور بزرگداشت مقام خبرنگاران و قدردانی از تلاش های اصحاب رسانه طراحی شده است، تجربه ای خوشایند را برای شرکت‌کنندگان رقم زده باشد.

از این رو ، رالی خبرنگاران را در تقویم رویدادها و رالی های کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ثبت کرده و هر ساله شاهد برگزاری آن خواهیم بود.

او از رالی تور خانوادگی به عنوان تجربه‌ای متفاوت و هیجان‌انگیز در راستای فرهنگ سازی در حوزه رانندگی ایمن یاد کرد و از برنامه ریزی برای برگزاری رالی های بین‌المللی خبر داد و خاطر نشان کرد: اولین رالی کشورهای حوزه نوروز همزمان با نخستین روزهای سال ۱۴۰۲ با حضور ۵۰ خودرو و با هدف ایجاد همبستگی میان این کشورها برگزار شد. همچنین رالی دیگری در مسیر ایران، ارمنستان، ترکیه و برخی کشورهای دیگر همسایه با حضور ۴۰ خودرو اجرا شد که حدود دو ماه به طول انجامید.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی از برگزاری رالی بزرگ بین‌المللی خزر تا خلیج‌فارس در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به عنوان دیگر رویداد اتومبیلرانی در سال جاری یاد کرد و ادامه داد: در ادامه برگزاری رالی های بین المللی هفته آینده‌ میزبان کمپرهایی از کشورهای اروپایی خواهیم بود، این رویداد در راستای مقابله با ایران‌هراسی و تبدیل آن به ایران‌دوستی، همچنین معرفی فرهنگ و تمدن ایران، برای نخستین بار اجرا می‌شود که از ترکیه آغاز شده و در مغولستان پایان خواهد یافت.

حسین ساری مدیرکل حوزه وزارتی و امور بین‌الملل وزارت میراث فرهنگی نیز در این مراسم، برگزاری رالی ویژه خبرنگاران را ابتکاری‌ خلاقانه و هوشمندانه دانست و ضمن قدردانی از برگزارکنندگان، ادامه داد: با توجه به اینکه خانواده محوری یکی از اهداف و رویکردهای اصلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است، می توان گفت که برگزاری رالی خانوادگی ابزاری برای تحقق این هدف است.

او همچنین از امیدآفرینی و امیدافزایی به عنوان یکی از مهمترین رسالت‌ها در این برهه زمانی یاد کرد و اظهار داشت: چنین رویدادهایی در تقویت نشاط اجتماعی و انتقال پیام شادی به جامعه تاثیرگذار و الهام‌ بخش است.

عبدالمطهر محمدخانی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری در بخشی از این مراسم، ضمن تبریک مجدد فرارسیدن روز خبرنگار، گفت: رالی تفریحی خبرنگاران اتفاق نو و ویژه ای است. این طرح نو که از سوی وزارت میراث‌فرهنگی و کانون اتومبیلرانی و جهانگردی طراحی و اجرا شد، طرحی پسندیده و قابل تقدیر است؛ چراکه، این رالی تفریحی موجب شد تا خبرنگاران یک روز شاد را در کنار خانواده‌ های خود تجربه کنند.

او در پایان تصریح کرد: شهرداری تهران از هرگونه اتفاق مشابه مانند برگزاری رالی استقبال می کند و آماده همکاری با وزارت میراث‌فرهنگی برای برگزاری رویدادهای تفریحی خانوادگی است. چون هر چه برای خانواده‌های تهرانی نشاط ایجاد کنیم کم است.

در پایان مراسم 10 گروه برتر شامل راننده و نقشه خوان به عنوان برگزیدگان و افرادی که کمترین امتیاز منفی را در کارنامه خود ثبت کردند، انتخاب و معرفی شدند و با اهداء جوایز نقدی، لوح و کاپ قهرمانی از آنان تجلیل شد.

بر این اساس، اسامی برگزیدگان به ترتیب مقام اول تا دهم شامل مهدی مرجانی و معصومه دهخدا، نادر نینوائی و مژگان کریم نیائی، نگین شیری آقباش و نسرین بیک‌پور، حسین رسولی و محسن میرمطهری، حسین سلیمی و هارون علی‌پور، محمدعلی خادمی و سعیده اسدیان، رضا وثوقی و صحرا وثوقی، مینا سادات سجادی و حسین سیدعلیخانی، زینب شکوهی و محمدرضا شکوهی رقی و مسعود صباغی و هانیه خانی اصل مغانلو است.

علاقه مندان به شرکت در رالی های متنوع کانون جهانگردی و اتومبیلرانی می توانند به وب سایتwww.taci.ir و برای عضویت در باشگاه سفیران ایمنی جاده ها به نشانی اینترنتی www.80msafir.com مراجعه کنند.