مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری برنا خبر داد:

توافق با امداد خودروی اروپایی برای خدمات رسانی به گردشگران ایرانی

1402/4/19 - 16:12

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی از توافق با امداد خودروی اروپایی برای خدمات رسانی به گردشگران ایرانی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی؛ محمدحسین صوفی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در گفتگو با خبرنگار گردشگری خبرگزاری برنا با اشاره به سابقه 90 ساله کانون اظهار کرد: بعد از حضور ما در کانون جهانگردی و اتومبیلرانی بنا بر این گذاشته شد که تحت دیدگاه دولت سیزدهم یک برنامه تحولی داشته باشیم.

او افزود: پیش از این رالی های زیادی برگزار می شد که خوب هم بود اما معمولاً داخل شهری و ملی بود مثل رالی تهران - شمال، اما در دولت جدید بنا بر این بود که بزرگتر فکر کنیم، در همین راستا هم رالی دور ایران (خزر تا خلیج فارس) برگزار شد که مورد توجه فیا قرار گرفت.

صوفی با بیان اینکه برای اولین بار در نوروز امسال رالی کشورهای حوزه گفتمان نوروز یا بخشی از جاده ابریشم برگزار شد، گفت: برگزاری این رالی نه تنها مورد توجه یونسکو و کشورهای مختلف واقع شد بلکه سبب شد تا ما یک پیام فرهنگی و تمدنی را به کشورهای حوزه نوروز ببریم و در ادامه یک سری سنت شکنی ها داشته باشیم.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ادامه داد: برای مثال گرفتن ویزا از ترکمنستان فوق العاده مشکل بود اما برگزاری این رالی روند کار را تسهیل کرد، پیش از این ورود موتورسیکلت های بالای 250 سی سی ممنوع بود اما خوشبختانه این ممنوعیت هم برداشته شد.

او یکی دیگر از اقدامات کانون را ایجاد تسهیلات تردد زمینی بین ایران و 15 کشور همسایه عنوان کرد و افزود: ما بررسی کردیم و متوجه شدیم گردشگرانی که از ترکیه و به ویژه عراق به ایران می آیند با مشکلات زیادی مواجه هستند، پلیس پلاک های آنها را به رسمیت نمی شناسد و گذر موقت می دهد، اقدامی که در هیچ نقطه از دنیا صورت نمی گیرد، یا عنوان می شد اینها اتومبیل لوکس است و نباید وارد کشور شود.

صوفی تصریح کرد: در همین راستا جلسات متعددی در سطح معاون رئیس جمهور و وزارت کشور برگزار شد، خوشبختانه جلسات به نتایج خوبی رسیده، به دنبال این هستیم هر گردشگر خارجی که وارد ایران می شود پلاک و گواهینامه بین المللی کشورها به رسمیت شناخته شود، اگر این اتفاق بیفتد شاهد حضور حجم زیادی از توریست نه تنها از کشورهای همسایه بلکه از سایر کشورها به سمت ایران خواهیم بود.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با اشاره به برنامه های این کانون برای سال جاری گفت: در تلاش هستیم تا از امداد خودروی اروپایی بهره مند شویم.

او افزود: ما در بررسی های خود متوجه شدیم که در اروپا امدادخودرویی به نام «اسنیک» وجود دارد که تمام کشورهای اروپایی عضو آن هستند و سالانه وجهی را برای دریافت خدمات پرداخت می کنند.

صوفی تأکید کرد: جلساتی را برای عضویت در اسنیک برگزار کردیم، ابتدا تحریم ها را بهانه کردند اما خوشبختانه با مذاکرات صورت گرفته توافقات نهایی انجام شده و 90 درصد کار پیش رفته است.

او گفت: با این توافق نامه و عضویت ایران در اسنیک، اگر اتومبیلی از ایران خارج شود و در هر کشور اروپایی نیاز به تعمیر داشته باشد می تواند از خدمات اسنیک استفاده کند، خدمات دهی به محض امضای توافق نامه ارائه خواهد شد.