سفر با خودروهای کمپر و کاروان موضوع اختصاصی برنامه رواق تماشا در رادیو گفت و گو

1402/2/25 - 15:46

برنامه رواق تماشای رادیو گفت و گو در آخرین برنامه خود میزبان نمایندگان حوزه اتومبیلرانی و وسایل نقلیه گردشگری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی بود.

به گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی؛ محمدعلی عرفانی مدیر حوزه اتومبیلرانی و وسایل نقلیه گردشگری به همراه فرهاد حیدری رئیس کلوپ ملی کمپینگ و کاروانینگ، شامگاه یکشنبه 24  اردیبهشت 1402 در این برنامه رادیویی با اشاره به عضویت كانون اتومبیلرانی و جهانگردی در چند نهاد بین‌المللی، به تشریح دستاوردهای سفر كمپرها و كاروان‌های ایرانی با عنوان پیک های پیام آور نوروز در مسیر جاده ابریشم و كشورهای حوزه نوروز همزمان با آغاز سال جاری پرداخت.

عرفانی در این گفت و گو اظهار داشت: یكی از وظایف ذاتی كانون اتومبیلرانی و جهانگردی توسعه فعالیت های كمپینگ و كاروانینگ است. از اینرو كلوپ ملی با همین عنوان در دل كانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران تشكیل شده است.

او با بیان اینکه از دیرباز با وجود جذابیت فوق العاده موضوع کمپرها و کاروان ها در حوزه گردشگری، به طور شایسته به آن بها داده نشده است، گفت: در رالی تور گردشگری که نوروز امسال برگزار شد، ۲۷ دستگاه كمپر و كاروان كه ۶۷ نفر از خانواده های ایرانی در آن حضور داشتند، اول فروردین با استارت خودروهایشان، مسیر جاده ابریشم را از ایران به سمت كشورهای حوزه نوروز مثل تركمنستان، ازبكستان و تاجیكستان پیمودند.

عرفانی ادامه داد: این افراد ضمن بازگشت به كشور در آخرین همایش کمپینگ و کاروانینگ که در محل برج میلاد تهران برگزار شد و حدود ۵۰۰ دستگاه كمپر و كاروان به مدت دو روز در معرض دید عموم علاقه مندان قرار گرفتند، ملحق شدند.

او افزود: در این حوزه با معضلات و مشكلات متعددی رو به رو بودیم. اما؛ خوشبختانه در یكی دو سال اخیر با توجه‌ به حضور دکتر محمدحسین صوفی در مقام مدیرعامل کانون و علاقه شخصی به این مقوله، برخی موضوعات مرتفع شده و دامنه فعالیت‌ها گسترش ‌یافته است.

مدیر حوزه اتومبیلرانی و وسایل نقلیه گردشگری به رادیو گفت‌وگو، گفت: از آغاز فعالیت در این حوزه، محتوای متنوع و مختلفی با این موضوع تولید شده است كه اطلاعات خوبی درباره سفر با كمپر و كاروان و گردشگری در این حوزه ارائه می‌دهد.

عرفانی گفت: ما تا قبل از سال گذشته، برای خروج از كشور از طریق كمپر و كاروان با معضلات عدیده روبه‌رو بودیم؛ از طرفی عده‌ای خودروهایی كه دارای قابلیت بوده را به كمپر و كاروان تبدیل كرده‌اند كه باز هم معضلاتی پیش پای فعالان این حوزه قرار داده است.

وی خاطرنشان كرد: وزارت راه و شهرسازی، اداره كل پایانه‌های مرزی و پلیس راهنمایی‌ورانندگی فراجا همكاری‌هایی با ما داشته‌اند كه اتفاقاتِ خوبی را ظرف یك سال و نیم گذشته رقم زدیم و امیدواریم تعاملات روبه‌بهبود رفته و جریان بهتری پیش روی این گونه از گردشگری ترسیم شود.

خبرنگار: فاطمه سلطانی