کسب سومین کرسی جهانی در FIA از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی

1402/2/15 - 13:53


کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با رأی اعضاء شورای جهانی اتومبیلرانی و جهانگردی فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی و به نمایندگی ازکشورمان به عضویت کمیسیون بین المللی تاریخی فیا (CHI) درآمد.

به گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، کمیسیون بین المللی تاریخی به عنوان مرجع تخصصی در فدراسیون بین المللیاتومبیلرانی (FIA) به موضوعات مربوط به نگهداری و استفاده از وسایل نقلیه تاریخی به عنوان بخشی از میراث فرهنگی و صنعتی کشورها میپردازد.

در این راستا و با توجه به فعالیت تخصصی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در حوزه شناسایی و صیانت از خودروهای تاریخی در ایران به ویژهدر سال های اخیر، با رأی اکثریت اعضاء شورای جهانی اتومبیلرانی و جهانگردی فیا (WCAMT)، این کانون به نمایندگی از کشورمان بهعنوان عضو کمیسیون بین المللی تاریخی فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی، انتخاب و معرفی شد.

لازم به ذکر است که جلسات کمیسیون بین المللی تاریخی با حضور نماینده فدراسیون بین المللی وسایل نقلیه تاریخی (FIVA) برگزار می شود ومتقابلا" اعضای کمیسیون بین المللی تاریخی (CHI) نیز در جلسات FIVA شرکت می کنند.

این همکاری های متقابل این امکان را فراهم می کند تا اعضاء ضمن تجمیع منابع و تخصص های موجود، بتوانند با یک صدای واحد در موردموضوعات مورد علاقه مشترک، تبادل نظر کنند.