تور گردشگری مدیران راهداری های کشورهای مشترک المنافع وارد ایران شد

1402/2/9 - 13:30

تور علمی گردشگری شورای بین‏‏ دولتی راهداران کشورهای مستقل مشترک المنافع (CIS) در مسیر جاده ابریشم از مرز باجگیران در استان خراسان شمالی وارد کشورمان شد.

به گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، ۲۲ نفر از مدیران راه به نمایندگی از ۱۲ کشور مستقل همسود (CIS)  روز شنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ با استقبال همتایان ایرانی و مقامات محلی وارد ایران شدند. برنامه این سفر با همکاری شرکت خدمات مسافرت هوایی جهانگردی و زیارتی ارس وابسته به کانون جهانگردی و اتومبیلرانی اجرا می شود.

این گروه طی سفر هفت روزه خود، از جاذبه های گردشگری، تاریخی و طبیعی و همچنین راه ها و جاده های شهرهای قوچان، طوس، مشهد، نیشابور، سبزوار، بجنورد، آزادشهر، گرگان، قائمشهر، فیروز کوه، تهران، زنجان و تبریز بازدید خواهند کرد.

شرکت کنندگان در این تور پس از عبور‏ از شهرهای فوق، از طریق مرز نوردوز در استان آذربایجان شرقی کشورمان را به مقصد ارمنستان ترک خواهند کرد.

توسعه راه‏های بین‏المللی و حمل و نقل بار و مسافر، گسترش همکاری های علمی و فنآوری، آشنایی با اماکن تاریخی، فرهنگی و جاذبه‏های گردشگری‏کشورهای مسیر جاده ابریشم، تحکیم روابط دوستی راهداران کشورهای مشترک المنافع با راهداران ایران و ترغیب ترددهای بین کشورها از مهمترین اهداف برگزاری این تور است.