بانوی هنرمند سیستانی حاضر در mitt مسکو :

جذابیت صنایع دستی زنان روستایی برای روس ها

1401/12/27 - 18:48

هنرمند و کارآفرین صنایع دستی در استان های سیستان و بلوچستان و کرمان آثار و صنایع دستی زنان روستایی، بازدیکنندگان نمایشگاه MITT 2023 مسکو را برای دیدن چابهار و سیستان و بلوچستان ترغیب می کرد.

به گزارش روابط عمومی ستاد نمایشگاه، یاسمن سلحشور روز شنبه 27 اسفند 1401، همزمان با سومین و آخرین روز برگزاری بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین المللی سفر و هتلداری مسکو، گفت: با حضور در این نمایشگاه و عرضه هنرهای سنتی و صنایع دستی که به دست زنان روستایی استان های سیستان و بلوچستان و کرمان خلق شده اند، تلاش کردیم تا این هنرها که ریشه در فرهنگ و تمدن غنی ایران دارد را به مردم روسیه و دیگر ملت ها معرفی کنیم.

او افزود: خوشبختانه در این دوره از نمایشگاه MITT با استقبال خیلی خوبی از سوی بازدیدکنندگان و فعالان گردشگری و رسانه ای کشورهای مختلف مواجه شدیم به طوری که همه بازدیدکنندگان ضمن تهیه عکس و فیلم از آثار هنری ارائه شده، پرسش های متعددی را درباره این محصولات مطرح می کردند که نشان از جذاب بودن فرهنگ و هنر ایران برای آنان بود.

این هنرمند و کارآفرین صنایع دستی در استان های سیستان و بلوچستان و کرمان، در ادامه با بیان اینکه مراجعه کنندگان،  علاقه مند بودند یک یادگاری از ایران داشته باشند، اظهار داشت: برای خیلی از بازدیدکنندگان جالب بود که بدانند تاین آثار توسط چه کسانی و در چه منطقه ای تولید شده است. برخی مشتاق شدند که به منطقه چابهار سفر کنند و بیشتر با آداب و فرهنگ این مناطق آشنا شوند.