با حضور فعالان گردشگری ایران و روسیه:

شب ایرانی در سفارت ایران در مسکو برگزار شد

1401/12/27 - 13:00

نشست مشترک فعالان صنعت گردشگری ایران و روسیه با عنوان شب ایرانی در سفارت ایران در مسکو برگزار شد.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه، نشست مشترک مدیران آژانس های مسافرتی فدراسیون روسیه و مدیران دفاتر خدمات مسافرتی ایرانی حاضر در نمایشگاه MITT مسکو با حضور دکتر شالبافیان معاون گردشگری کشور، دکتر دشتی اردکانی عضو هییت رییسه مجلس شورای اسلامی و رییس فدراسیون گردشگری مجلس و کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه شب گذشته در محل سفارت ایران در شهر مسکو برگزار شد.

کاظم جلالی در این نشست با اشاره به اینکه ایران با ۲۶ مکان تاریخی، فرهنگی و طبیعی ثبت شده در فهرست میراث جهانی، در رتبه نهم کشورهای دارای بیشترین آثار ثبت شده در یونسکو قرار گرفته و شرکت‌های ایرانی حاضر در  بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت گردشگری و هتلداری روسیه، با معرفی جاذبه‌های تمدنی و باستانی، فرهنگی و مذهبی، طبیعی و تاریخی ایران زمین، به دنبال معرفی هرچه بهتر کشورمان به گردشگران روسی هستند اضافه کرد روابط دو کشور در طلایی‌ترین دوران خود به سر می‌برد، و این مناسبات بر دو پایه و عنصر مهم، یعنی همسایگی و نگاه مشترک در عرصه مدیریت جهانی استوار است.

جلالی با بیان اینکه مناسبات مستحکم ایران و روسیه به مرحله جدایی‌ناپذیر رسیده است، افزود: یکی از ابعاد مهم روابط، ارتباطات بین ملت‌هاست.

او تأکید کرد: اگر روابط دو کشور پشتوانه فرهنگی و تمدنی قدرتمندی داشته باشد، دیگر روابط سیاسی قابل تغییر نخواهد بود.

سفیر کشورمان، صنعت گردشگری را مایه قوام و ثبات روابط دوجانبه دانست و گفت: نقش فعالان حوزه گردشگری، بسیار مهم و اساسی است.

علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز به جاذبه‌های فراوان گردشگری ایران و روسیه اشاره و تأکید کرد: اراده سیاسی دو کشور بر توسعه روابط در همه عرصه‌ها و به ویژه در صنعت گردشگری استوار است.

او با اشاره به ضرورت حضور فعال شرکت‌های بخش خصوصی در توسعه همکاری‌های گردشگری، گفت: نقش دولت در این مسیر، تسهیل‌گری و کمک به رفع موانع و مشکلات است، اما پیشران اصلی تقویت روابط در این زمینه، شرکت‌های خصوصی هستند.

محمدرضا دشتی اردکانی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون گردشگری مجلس نیز از کمک قانونگذاران به توسعه روابط گردشگری بین دو کشور خبر داد.

این نمایشکاه امسال در حالی آغاز شده که جمهوری اسلامی ایران با در اختیار گرفتن یکی از مناسب ترین پاویون‌های نمایشگاه، حضوری پررنگ و متفاوت را تجربه می‌کند.

در پاویون جمهوری اسلامی ایران ۱۶ شرکت فعال در صنعت گردشگری و دفاتر خدمات مسافری، ظرفیت‌های گردشگری نقاط مختلف ایران را به نمایش گذاشته‌اند.

در حالیکه بیش از ۶۰۰ شرکت بین‌المللی از ۲۲ کشور جهان با نمایش توانایی‌ها و ظرفیت‌های، به دنبال جذب گردشگران پرشمار روسی هستند، ایران نیز امسال با بیشترین تعداد شرکت های بخش خصوصی در نمایشگاه حاضر شده است.

در پایان مراسم در راستای معرفی و آشنایی بیشتر مدیران آژانس های مسافرتی روسیه و فعالان صنعت گردشگری این کشور با ظرفیت های گردشگری ایران، تعدادی بلیط رفت و برگشت و اقامت در شهرها و استان های مختلف ایران با استفاده از ظرفیت بومگردی توسط آژانس های ایرانی و بخش خصوصی گردشگری ایران به فعالان گردشگری روسیه، اهدا شد.