پیام مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در گرامیداشت روز جهانی و هفته گردشگری

1401/7/6 - 15:11

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با انتشار پیامی فرارسیدن روز جهانی و هفته گردشگری را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، در متن پیام دکتر محمدحسین صوفی آمده است:

«” قُلْ سيروُا في الْاَرضِ فانْظُرُو کَيْفَ بَدَا الخَلْقَ” ( سوره عنکبوت/ آیه۲۰)

بگو، در زمين گردش کنيد و بنگريد خداوند چگونه آفرينش را آغاز کرد.

روز و هفته جهانی گردشگری، جشن بزرگ شناخت فرهنگ ها، آشتی با طبیعت، سفر و یافتن فرصتی برای تجربه آرامش و شاد زیستن است.

امروزه گردشگری، سومین صنعت بزرگ صادراتی جهان پس از مواد شیمیایی و سوختی شناخته می شود که امید، رفاه و درک متقابل را برای بسیاری از مردم سراسر جهان به ارمغان آورده است.

گردشگری، مسیری برای برقراری صلح، آرامش، تبادلات فرهنگی و ایجاد توسعه پایدار در جهان هستی است که فرصت منحصر به ‌فردی فراهم آورده است تا با همکاری یکدیگر نقش “سفر” را به‌عنوان یک فعالیت فرهنگساز بشری در قرن 21 در ایجاد آینده‌ای بهتر، ‌امیدآفرین و شادی بخش برای مردمان سیاره زمین ایجاد و صلح و رفاه مردم را افزایش دهیم.

در این مجال ضمن تبریک فرا رسیدن روز جهانی و هفته گردشگری، از تمامی علاقه مندان به تاریخ و تمدن کهن بشری در سراسر دنیا دعوت می کنیم تا به منظور آشنایی با جاذبه های منحصر به فرد کشورمان به ایران زیبا سفر کنند.

کانون جهانگردی واتومبیلرانی در کنار دیگرکنشگران و فعالان دولتی و غیر دولتی صنعت گردشگری ایران، با نگاه ویژه و تأکیدات مقام عالی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، برنامه‌ریزی‌های مدون و اقدامات سازند‌ه‌ای را برای اجرا در دوران پسا کرونا در نظر گرفته‌ و شروع به اجرا نموده است که بی شک به رونق بیش از پیش این صنعت و ارائه تصویر شفاف از کشور پهناور و زیبای ایران و مقابله جدی با ایران هراسی منتج خواهد شد.»