برگزاری رالی های بین المللی، زمینه ساز تقویت همکاری های مشترک کشورهای عضو اکو

1401/6/15 - 15:30

برگزاری رویدادهای مشترک گردشگری و رالی های بین المللی با ایجاد دوستی میان کشورها، می تواند به تقویت همکاری کشورهای عضو اکو منجر شود.

به گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، نشست فعالان گردشگری، اقتصادی و عمرانی کیش عصر روز سه شنبه 15 شهریور 1401 با حضور دکتر محمد حسین صوفی ، رئیس هیأت مدیره ومدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، میهمانان داخلی، سفرا و نمایندگان کشورهای عضو اکو از جمله ترکیه، تاجیکستان، قرقیزستان، پاکستان، قزاقستان و ژاپن بعنوان مهمان و رؤسای دبیرخانه و موسسه فرهنگی اکو و نمایندگان وزارت امور خارجه ، به میزبانی جزیره کیش برگزار شد.

 محمدحسین صوفی رئیس هیأت مدیره ومدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در این نشست با اشاره به قدمت و تاریخچه فعالیت کانون ها و کلوپ های اتومبیلرانی در جهان و نقش آنها در توسعه و رونق گردشگری، گفت: در طول سال ها با برگزاری اجلاس و برنامه های مختلف کمک زیادی به ایجاد هماهنگی بین بخشی و همکاری مشترک میان کلوپ های عضو فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی (FIA) و سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) شده است.

او افزود: مهمترین بخشی که بیشترین همکاری و هماهنگی در آن دیده می شود، حوزه تبادل گردشگر و ایجاد تسهیلات در زمینه صنعت گردشگری و همچنین انعقاد تفاهم نامه ها و همکاری های مشترک بین بخشی میان دو یا چند کشور است.

او از برگزاری انواع رالی ها میان کشورهای مختلف به ویژه کشورهای حاضر در این همایش، به عنوان یکی از زمینه های ایجاد همکاری یاد کرد و ادامه داد: در این راستا برای برگزاری رالی های بین المللی با تعدادی از کشورها از جمله ترکیه و عراق ، هندوستان و پاکستان مذاکراتی انجام داده ایم.

همچنین با توجه به اینکه توانسته ایم در سال های اخیر انواع رالی ها از جمله رالی پاریس پرسپولیس را با موفقیت برگزار کنیم، آمادگی داریم با کشورهای عضو اکو و مابقی کشورها نیز فعالیت های مشترک اینگونه انجام دهیم.

صوفی از برگزاری رالی مشترک ایران و هند در آینده ای نزدیک خبر داد و از کشورهای حاضر در نشست دعوت کرد تا در نخستین رالی خزر تا خلیج فارس که در اردیبهشت سال آینده و بمناسبت روز ملی خلیح فارس بمدت یکهفته شرکت کنند. او در ادامه اظهار داشت: تاکنون تعدادی از کشورهای حاشیه خلیج فارس و دریای خزر و تعدادی از کشورهای اروپایی برای شرکت در این رالی بین المللی اعلام آمادگی کرده اند.