حضور فعال بانوان در رالی های گردشگری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی

1401/5/2 - 15:07


بانوان در بخش های رقابتی و اجرایی مسابقات رالی و فعالیت های اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی حضوری چمشگیر و فعال دارند.

به گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، بررسی آمار رالی های اخیر که توسط کمیته ها و کلوپ های مختلف حوزه اتومبیلرانی کانون در سراسر کشور برگزار شد، نشان از استقبال کم سابقه و حضور پرشور و فعال بانوان علاقه مند به این نوع فعالیت های موبیلیتی دارد.

به طور مثال در رالی تهران - دیزین که هفته گذشته و در روزهای پنجشنبه و جمعه گذشته 30 و 31 تیرماه 1401 برگزار شد، از میان 54 خودرو حاضر در این رقابت، 44 شرکت کننده خانم در نقش راننده و یا نقشه خوان حضور داشتند.

همچنین در 8 تیم کنترل رالی دو نفره، 7 نفر خانم به عنوان داور در ایستگاه های تعیین شده، مسئولیت داوری و ثبت امتیازهای شرکت کنندگان را برعهده داشتند.

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در تلاش است با برنامه ریزی و مطالعه دقیق و همچنین نیاز سنجی، برنامه های مفرح و رالی های متنوعی را برای ایجاد شور و نشاط اجتماعی بیش از پیش بانوان در جامعه و زمینه سازی حضور فعال بانوان در فعالیت های اجتماعی را تقویت و تسهیل نماید.