هوشمندسازی و ارائه خدمات برخط در دوره تحولی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی

1401/3/29 - 12:00

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با هوشمندسازی همه جانبه و ارائه خدمات برخط، در جهت تسهیل، به‌روزرسانی و یکپارچه سازی فعالیت‌های مورد درخواست هموطنان، اقدام نموده است.

به گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، این اقدام در دوره تحولی که از نیمه دوم سال 1400 آغاز شده است، در راستای همگام شدن با تکنولوژی و فن‌آوری‌های نوین، به منظور فراهم آوردن رفاه حال بیش از پیش مشتریان و مسافران در دریافت خدمات اسناد و مدارک بین‌المللی رانندگی و خودرو، تسریع در بهره‌گیری گردشگران از اطلاعات مورد نیاز سفر و پیشگیری از اتلاف وقت و انرژی صورت می گیرد.

کاهش خطاهای انسانی، افزایش دقت در عملکرد، ایجاد شفافیت در انجام امور، کاهش احتمال خطر ابتلا به بیماری های واگیردار یا ناشی از آلودگی هوا، کمک به کاهش بار ترافیکی در شهرها و ترددهای غیر ضروری، کاهش زمان انتظار متقاضیان و صیانت از حریم خصوصی آنان، از جمله مزایای ایجاد زیرساخت های برخط و هوشمند است.

راه اندازی خدمات استعلام گواهی نامه رانندگی بین المللی از طریق اسکن QR code، از جمله خدماتی است که به تازگی در کانون ارائه شده است.

پیاده سازی سامانه ثبت و ارجاع شکایات و تقدیر و تشکر از خاطره سازان سفر در سامانه اینترنتی www.09629.ir، راه اندازی سایت سامانه ثبت نام ارائه خدمات به اعضای باشگاه اعضاء کانون، آغاز به کار سامانه ثبت آنلاین درخواست اسناد ترانزیت و راه اندازی سامانه خود اظهاری نمایندگان صدور اسناد بین المللی از دیگر اقداماتی است که با هدف تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به صورت آنلاین ارائه می شود.