پاسخگویی سامانه ملی سفر به 96 هزار تماس گردشگران نوروزی

1401/1/17 - 12:16

سامانه ملی سفر 09629 همزمان با تعطیلات نوروز 1401، به حدود 96 هزار تماس گرفته شده از سوی گردشگران و مسافران نوروزی پاسخ داد.

به گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، سامانه ملی سفر 09629 همچون سال‌های گذشته در ایام نوروز در راستاي هم‌افزايي با برنامه‌هاي ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر و کمک به تسهیل سفرهای نوروزی در 3 شیفت کاری به صورت شبانه‌روزي به رفع نیازهای اطلاعاتی گردشگران و مسافران پرداخت.

در زمان اجرای طرح نوروز امسال که از 25 اسفند 1400 آغاز شد و تا 13 فروردین 1401 ادامه داشت، به 95 هزار و 678 تماس در حوزه‌هاي مختلف از جمله اطلاعات راه‌ها، وضعیت آب و هوا، جاذبه‌های گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی، امداد خودرو و اماکن پذیرایی، مراکز درمانی و مراکز خدمات رفاهی، پاسخ داده شد. ارائه خدمات نوروزی به گردشگران خارجی به زبان های انگلیسی و عربی از دیگر اقدامات این سامانه بود.

بر اساس اطلاعات ثبت شده در بازه زمانی 18 روزه، بیشترین تماس‌های گرفته شده با سامانه 09629 به درخواست گردشگران در زمینه اطلاعات مربوط به اماکن اقامتی کشور با نزدیک به 25 هزار مورد، اطلاعات راه‌ها و وضعیت ترافیکی جاده‌های مواصلاتی کشور با بیش از 22 هزار تماس و پس از آن وضعیت آب و هوای مناطق مختلف با 16 هزار و 432 مورد تماس اختصاص داشت.

همچنین در این ایام یک هزار و 664 شکایت به سامانه ملی سفر ارسال شد که اغلب آنها به انتقاد یا شکایت از مراکز اقامتی سطح کشور و برخی نیز به ثبت تقدیر و تشکر از خاطره سازان سفر و ارائه خدمات گردشگری و اقامتی مطلوب اختصاص داشت.