حرکت کاروان نوروزی کمپرها نمادی از فرهنگ، تمدن و میهمان نوازی مردمان ایران است

1400/12/23 - 18:05

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی حرکت کاروان نوروزی کمپرها را نمادی از فرهنگ، تمدن و میهمان نوازی مردمان ایران دانست.

به گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی دکتر محمد حسین صوفی در آیین آغاز تور خودروهای کمپر در مسیر شهرهای خلاق ایران که روز دوشنبه 23 اسفند 1400 در محل باغ کتاب تهران برگزار شد، ضمن گرامیداشت اعیاد فرخنده شعبانیه و نوروز 1401، گفت: دگرگونی طبیعت، نو شدن سال و تغییر فصل فرصتی ارزنده و مغتنم به منظور رسیدن به احسن احوال انسانی است.

رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی از آغاز بهار و رستاخیز طبیعت به عنوان عنصری مؤثر در یادآوری حیات دوباره انسان پس از مرگ یاد و خاطر نشان کرد: در جهانی که هر روزه انسان ها با جنگ‌ و ستیزه‌جویی‌های مختلف درگیر هستند، فرهنگ غنی ایرانی اسلامی ما با انتشار نوع دوستی‌، عشق ورزی و تکریم آیین‌های کهن فرهنگی در تلاش برای ایجاد صلح و آرامش جهانی است.

او حرکت کاروان نوروزی کمپرها و اجرای برنامه های مفرح در مسیر تاریخ و تمدن ایران شامل شهرهای تهران، همدان، کرمانشاه و سنندج را به عنوان نمادی از فرهنگ، تمدن و سنت دیرینه میهمان نوازی مردمان مهر دوست سرزمینمان از گذشته تا به امروز برشمرد.

در بخشی از این مراسم از تمبر ملی پل طبیعت تهران رونمایی شد و ۲۰ دستگاه خودرو کمپر عضو کانون جهانگردی ‌و اتومبیلرانی سفر طلیعه نوروزی ‌خود را به سمت شهرهای خلاق ایران آغاز کردند تا با اجرای برنامه های شاد و متنوع پیام آور نوروز و آغاز سده جدید شمسی باشند.

دکتر محمد حسین صوفی در ادامه از خودروهای کمپر شرکت کننده در این جنبش بهاری بازدید و با مالکان آنها در خصوص اقدام برای برگزاری هر چه مطلوبتر این سفر 4 روزه گفت و گو کرد.