گردشگری راهکار برون رفت از چالش ها و موانع اقتصادی است

1400/11/1 - 19:53

مدیرعامل شرکت خدمات مسافرتی صوفی گشت البرز: در صورتی که دست اندرکاران و مسئولان صنعت گردشگری کشور با تفکر و نگرشی نو به این مقوله نگاه کنند، این صنعت می تواند تمامی چالش ها و مشکلات اقتصادی کشور را مرتفع کند.

 به گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، فرهاد صوفی امروز جمعه یکم بهمن ماه ۱۴۰۰ همزمان با سومین روز برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری فیتور اسپانیا با بیان این مطلب گفت: پایه و اساس عدم وابستگی اقتصادی کشور به نفت و فرآورده های نفتی توسعه صنعت گردشگری، تغییر نگرش های کهنه و کمک همه جانبه برای معرفی ظرفیت های غنی و متعدد ایران به جهانگردان و فعالان گردشگری دنیا است.

او با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار در این رویداد جهانی شرکت کرده است، اظهار داشت: علیرغم وجود پاندمی اُمیکرون که موجب به تأخیر افتادن اعلام برگزاری نمایشگاه و همچنین تأمل در حضور و یا عدم حضور ایران در فیتور۲۰۲۲ شد، با وجود ضیق وقت تلاش کردیم با فعالیت شبانه روزی با قدرت برای معرفی توانمندی های گردشگری ایران و خدمات شرکت صوفی گشت البرز آماده شویم.

صوفی ادامه داد: در این سه روز با شرکت های خدمات گردشگری و مسافرتی چندین کشور شرکت کننده در نمایشگاه مذاکره و گفتگوهایی داشتیم که نتایج آن رضایت بخش بود.

 بنابراین پیش بینی می شود نمایشگاه در پایان به دستاوردهای مطلوبی در زمینه جذب جهانگردان و علاقه مندان به سفر منتج شود.

مدیرعامل شرکت صوفی گشت استقبال از این دوره نمایشگاه فیتور را قابل قبول توصیف و خاطر نشان کرد: طی تعاملاتی که با دیگر غرفه داران حاظر در پاویون ایران داشتیم، به نظر می رسد با وجود شرایط کرونایی که موجب سخت گیری های متعدد و تعلل و احتیاط مردم در بازدید از چهل و دومین دوره نمایشگاه گردشگری فیتور شده است، بازهم میزان بازدیدها در مقایسه با سال های گذشته مناسب است.

 او در پایان از کانون جهانگردی و اتومبیلرانی که‌ به عنوان نماینده وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مسئولیت برپایی پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه را بر عهده گرفت و بستر مناسب برای حضور شایسته نمایندگان گردشگری کشورمان در این نمایشگاه را فراهم آورد، قدردانی کرد.