غرفه ایران در فیتور آغاز به کار کرد

تجلی شکوه و تمدن ایرانی در نمایشگاه فیتور ۲۰۲۲

1400/11/1 - 18:33

چهل و دومین دوره نمایشگاه بین المللی گردشگری فیتور اسپانیا با حضور کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و ۱۴ شرکت کننده ایرانی در مرکز نمایشگاه‌های شهر مادرید افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، این رویداد جهانی عصر امروز چهارشنبه ۱۹ ژانویه ۲۰۲۲ برابر با ۲۹ دی ماه ۱۴۰۰ با حضور پادشاه و جمعی از مقامات گردشگری کشور اسپانیا، رئیس سازمان جهانی گردشگری و دیگر مسئولان و کنشگران صنعت گردشگری کشورهای حاضر در نمایشگاه از جمله مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی فعالیت خود را آغاز کرد.

 امسال در غرفه ایران که با الهام از معماری اصیل ایرانی طراحی شده است، ۱۴ شرکت کننده به نمایندگی از فعالان عرصه گردشگری و صنایع وابسته به آن در حوزه تورهای ورودی، صنایع دستی و هنرهای سنتی و سوغات ایرانی حضور دارند.

شرکت کنندگان ایرانی در غرفه ای به مساحت ۱۲۰ متر مربع که در سالن کشورهای اروپایی برپا شده است، با برگزاری نشست های تخصصی و برنامه های متنوع تلاش می کنند تا ظرفیت های بی شمار، فرصت های سرمایه گذاری کشورمان را معرفی و توراپراتورها و جهانگردان را برای سفر به ایران ترغیب کنند.

نمایشگاه امسال که تا ۳ بهمن ماه ۱۴۰۰ ادامه دارد، در سایه شیوع پاندمی اُمیکرون تحت تدابیر شدید بهداشتی و دستورالعمل های جهانی با چند ساعت تأخیر به دلیل اجرای این دستورالعمل ها، افتتاح شد.

 چهل و یکمین نمایشگاه گردشگری فیتور اسپانیا که مقرر بود همزمان با آغاز سال ۲۰۲۱ برگزار شود به دلیل تشدید شیوع کرونا، تا بهار امسال به تعویق افتاد و با پنج ماه تأخیر، از ۲۹ اردیبهشت تا ۳ خرداد امسال با بهره گیری از نسخه ویژه فیتور لایو و برگزاری همزمان حضوری، برپا شد.