نخستین دوره آموزش كمك هاي اوليه اتومبیلرانی برگزار شد

1400/10/4 - 09:56

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با همکاری هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان البرز نخستین دوره آموزش كمك هاي اوليه اتومبیلرانی را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، این دوره دو روزه روزهای پنجشنبه دوم و جمعه سوم دی ماه 1400 با رعایت تمامی شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی با حضور جمعی از علاقه مندان در پایگاه هلال احمر پارک چیتگر برگزار شد.

امداد رسانی به موقع و سریع به حادثه دیدگان، پیشگیری از وقوع رخدادهای ناگوار در تصادفات، کاهش تلفانت جانی در سوانح رانندگی و توسعه و تقویت ایمنی در رانندگی از جمله اهداف برگزاری دوره آموزشی یاد شده بود.

از مهمترین مباحث آموزشی این دوره می توان به ارزیابی و ایمنی صحنه حادثه، ارزیابی وضعیت اولیه و ثانویه مصدوم،اقدامات حیاتی در کمک به مصدومین در شرایط مختلف، انواع نبض و محل آنها در بدن، تعریف تنفس و حالت های آن در افراد مختلف و آشنایی با اندام و اعضاء داخلی و محل قرار گرفتن آنها در بدن اشاره کرد.

کمیته تورینگ و سافاری هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی استان البرز، کلوپ ملی سافاری حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی استان البرز در برگزاری اولین دوره آموزش کمک های اولیه اتومبیلرانی مشارکت داشتند.