صدور گواهی نامه

صدور گواهی نامه

صدور گواهی نامه رانندگی بین المللی:
توجه:
    به موجب این گواهی‌نامه‌های بین‌المللی که مدت اعتبار آنها یک و سه سال می‌باشد، می‌توان در کشورهای پذیرنده گواهینامه‌های رانندگی بین‌المللی، به صورت موقت به رانندگی پرداخت. بدیهی است دارنده این مدرک بین‌المللی نمی‌تواند قوانین و مقررات مربوط به شرایط اقامت و یا پرداختن به شغل و یا حرفه‌ای که در کشورهای مسیر حرکت او جاری و قابل اجرا می‌باشد را نادیده انگاشته و یا نقض نماید.

    این گواهی‌نامه علاوه بر زبان فارسی به 7 زبان بین‌المللی (‌انگلیسی- فرانسوی- روسی - عربی-‌ آلمانی- اسپانیائی- چینی)‌ نیز ترجمه شده است. گواهینامه‌های رانندگی بین‌المللی قابل تمدید نبوده و پس از انقضاء باید نسبت به درخواست گواهینامه جدید اقدام شود.

مدارک لازم برای دریافت گواهینامه رانندگی بین المللی:

    1- اصل گواهینامه رانندگی معتبر جمهوری اسلامی ایران با اعتبار حداقل یک ماه و سه روز برای گواهینامه بین المللی رانندگی یک ساله و اعتبار حداقل سه سال برای دریافت گواهینامه رانندگی بین المللی سه ساله

    2- یک قطعه عکس تمام رخ 4*3 (با حجاب اسلامی برای بانوان)

    3- گواهینامه بین المللی قبلی (در صورت معتبر بودن)

    4- اصل یا کپی صفحه اول گذرنامه

    5- تکمیل فرم درخواست

    6- پرداخت هزینه های اعلام شده

    7- برای دریافت گواهینامه توسط وکیل یا اعضای درجه یک خانواده متقاضی، همراه داشتن اصل شناسنامه هر دو نفر الزامی است (شناسنامه متقاضی و وکیل یا اعضای درجه یک خانواده)

روش های دریافت گواهینامه رانندگی بین المللی:

    1- مراجعه به مراکز اصلی و نمایندگی های کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران در تهران و سایر استان ها(تحویل فوری)

    2- درخواست آنلاین (فقط در داخل کشور)

ثبت نام آنلاین

    


    مطابق قانون اصلاح ماده 22 قانون حمل و نقل و عبور کالاهای خارجی از قلمرو جمهوری اسلامی ایران، مصوب 1388/6/17مجلس شورای اسلامی و همچنین کنوانسیون های بین المللی 1968 وین و 1949 ژنو، وظیفه ارائه گواهینامه های رانندگی بین المللی و سایر اسناد و مدارک بین المللی خودرو صرفاً بر عهده کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران است و صدور هرگونه گواهینامه رانندگی بین المللی از سوی سایر اشخاص حقیقی و حقوقی با اعتبار 5 ساله، 10 ساله، 20 ساله و غیره فاقد وجاهت قانونی می باشد.

لذا از کلیه متقاضیان دعوت می گردد جهت جلوگیری از مخاطرات تردد در کشورهای مقصد صرفاً از طریق کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و یا نمایندگی های مجاز این کانون نسبت به اخذ گواهینامه رانندگی بین المللی با شرایط استاندارد جهانی اقدام نمایند. بدیهی است با صادرکنندگان غیر مجاز گواهینامه رانندگی بین المللی از طریق مراجع قضایی برخورد خواهد شد.