مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی برگزار شد

1400/8/12 - 15:06

مراسم معارفه محمد حسین صوفی مدیرعامل جدید و تکریم حسین اربابی مدیرعامل پیشین کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با حضور قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در محل سالن جلسات این کانون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، این مراسم روز چهارشنبه 12 آبان 1400 با حضور رئیس و اعضای هیأت مدیره و مدیران بخش ها و حوزه های مختلف کانون جهانگردی و اتومبیلرانی برگزار و از تلاش ها و دستاوردهای حسین اربابی تجلیل و حکم انتصاب محمد حسین صوفی اهدا شد.

علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این مراسم ضمن قدردانی از حسین اربابی گفت: مسئله اصلی که لازم است در وزارت و کانون تسری یابد توسعه، تحول و نوگرایی است.

او به نقش کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در دوران پسا کرونا اشاره کرد و ادامه داد: در دوران پساکرونا برنامه‌های جدیدی را در دست اقدام داریم که با قوت آن‌ها را ادامه خواهیم داد. در برنامه‌هایی که داریم، کانون نقش اساسی دارد و نقطه اصلی اجرای بسیاری از برنامه‌ها در دوران جدید خواهد بود.

محمدحسین صوفی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی نیز طی سخنانی در این مراسم گفت: تلاش خواهیم کرد تا با همفکری و همکاری همکاران کانون، متناسب با مأموریت های محوله از سوی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مسیر سیاست ها و خط مشی هایی که برای آینده کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در نظر گرفته شده است گام برداریم.

حسین اربابی مدیرعامل پیشین کانون جهانگردی و اتومبیلرانی نیز در این مراسم با اشاره به رویکرد جدید وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، درباره عملکرد کانون در دوران کرونا اظهار کرد: در دوران کرونا با وجود تمامی مشکلات و موانع سعی کردیم با همراهی همکاران و از راه های خلاقانه ضمن رعایت شیوه نامه های بهداشتی تعداد رالی ها را از 14 عدد در سال به 140 عدد افزایش دهیم.

در متن حکم انتصاب محمد حسین صوفی آمده است:

به استناد ماده (17) اساسنامه کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران و مصوبه مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده مورخ 27/7/1400 نظر به تعهد و تجارب ارزنده جنابعالی، به موجب این حکم به عنوان «مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران» منصوب می شوید.

تسهیل روند گردشگری، فراهم آوردن زمینه های لازم جهت آسایش و تأمین حوایج و تسهیل مسافرت صاحبان وسائط نقلیه ایرانی به خارج از کشور و جهانگردان سایر کشورها که با وسائط نقلیه خود به کشور سفر می کنند یا قصد عبور از مرزهای ایران را دارند، معرفی جاذبه های طبیعی و تاریخی کشور و توسعه و تعمیق فرهنگ گردشگری، اتومبیلرانی و ایمنی سفر با بهره گیری از ظرفیت های فناوری اطلاعات در سیستم های مدیریت و بهره برداری، تسهیل رارائه خدمات بیمه ای مالی و اعتباری، فراهم نمودن زمینه جذب اعضاء به منظور برخورداری آنان از خدمات گردشگری فرهنگی، هنری، ورزشی و اعتباری، از اهم شاخص هایی است که انتظار می رود با برنامه ریزی دقیق و سازماندهی مناسب در چارچوب وظایف و مأموریت های کانون مطابق با اساسنامه با همکاری سایر حوزه‌های ذیربط وزارتخانه جهت تحقق اهداف کانون و توسعه گردشگری کشور اهتمام لازم به عمل آید.

توفیق روزافزونتان را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

با دعای خیر

سیدعزت الله ضرغامی

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

در پایان این مراسم علی دارابی با اهدای لوح سپاس از فعالیت‌ها و تلاش های حسین اربابی تجلیل کرد.